2012. október 25., csütörtök

Az ellenzék és a bizonytalan szavazók elérése


Megnéztem az LMP egyik reklámfilmjét. Hangsúlyozom: az egyiket, nem az összeset, és ez jó apropó arra, hogy egy-két vesszőparipámat jó magyar szokás szerint kiírjam magamból. A film egészében összefoglalja a kormány költségvetési ámokfutását, és a végén néhány ígéretet tesz, miszerint az LMP készen áll(na) új gazdaságpolitikai lépésekre.
Gondolom, nem én vagyok a célcsoport, mert ezekről a problémákról tudok. Vélhetően az a cél, hogy azok, akik kevéssé tájékozottak vagy csak pár tévéadó torz híreiből kapják a kormánypropagandát, azok megnézhessék ezt, illetve nekik megmutathassák azok ezt a kisfilmet, akik érdeklődőbbek, ellenzéki elkötelezettségűek. A cél rendben van, a módszerként pedig ez is szükséges eszköz. 
A konkrét kisfilmet érintő kritikám: csak egy-egy kérdésre kellene fókuszálni, azt rövidebben, de mégis körüljárva bemutatni. Földkérdés, "statisztikai" munkahelyképzés, stadionépítés, luxuskiadások, MOL-tékozlás, új adók külön-külön. Aki nem tájékozott, az még nem bugyuta, viszont egy ömlesztett állítástenger legfeljebb az előzetes beállítódásainknak megfelelő érzelmi reakciót vált ki belőlünk. Emellett azt ajánlom, hogy ha nagy számok vannak (100 milliárdos tételek), mindig oda kellene tenni a teljes állami költségvetés méretét, mert alig tudja pár ember egyáltalán a nagyságrendjét.
Érdemes lenne már azt hangsúlyozni az aktivitás élénkítéséért, hogy a Magyarországon belül megtermelt kb. minden második forintot elvesz az állam, és ezért nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne figyeljünk oda a politikára. Mert ha egy tolvaj könnyen lop tőled, akkor ugyebár újra próbálkozik és még többet akar. Szóval egyre rosszabb lesz a helyzet, ha passzívak vagyunk. Az állam jó esetben nem tolvaj, hanem a pénzünkért cserébe hozzáférhetővé teszi az iskoláztatást, az egészségügyi ellátást, a rendőri védelmet - és nyugodtan elvárásaink lehetnek ezzel kapcsolatban.
Szintén különválasztanám az ellenzéki párt javaslatát, és abból is többet mutatnék meg: "Munkahelyteremtés? Nade ők hogyan? Az Orbán-kormány 300 milliárdot akar rá éppen költeni, miben több ez ennél?" Ez a kérdés rögtön adódik a legtöbb embernél, ezért ilyen információt nem lehet minden alátámasztás nélkül elhelyezni, mert sokakat csak felbőszít: "Áh, megy a hatalomért a harc".
Egyébként nem nehéz ellenreklámot készíteni a mai kormánnyal szemben, és nem is kell túl sokat költeni rá: csak idézgetni kell fideszes politikusokat és kitenni hozzá az arcukat. Ajánlom az orulunkvincent.blog.hu "Idézet a reggeli kávé mellé" rovatát. Nem kell elmagyarázni, hogy mit gondoljon róla, tapasztalatom szerint sokakban felmegy a pumpa azoknál is, akik MTV-n, TV2-n, RTL Klubon, Kossuth rádión kívül nem találkoznak mással. Na, jó, Blikkel talán.
Őket viszont már nem a szöveg érdekli, hanem az, hogy bármely ellenzéki mozgolódás mit tesz értük és egyébként hol van? A cselekvéseken, akciókon keresztül érhető el Magyarország lakosságának fele. A médiatér annyi, amennyi, ezért az ellenzék sokak szemében láthatatlan, ahogy a kormány sikere is. Ez a bizonytalanok népes táborának a legfontosabb magyarázata. És erre nem válasz, hogy na, jó, szervezzétek meg magatok, állampolgári felelősség, aktivitás, nőjetek fel, önkormányzati feladat, és hasonlóak. Segítséget kérnek - nem 2014-ben, hanem most. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése